Designerul brazilian Alexandre Herchcovitch a anuntat ca a creat prima pereche de jeansi anticelulita din lume, care folosesc caldura corporala pentru a combate neplacutul efect al "cojii de portocala" ce apare la nivelul pielii.
Noul model de jeansi, denumit „beauty denim”, capteaza caldura corporala si o transforma in raze infrarosii, redirectionate apoi catre piele pentru a stimula acele zone ale corpului care sunt cele mai expuse la riscul de aparitie a celulitei, informeaza dailymail.co.uk.
Designerul brazilian sustine ca descoperirea sa contribuie la intensificarea microcirculatiei sangvine de la nivelul capilarelor si stimuleaza metabolismul celular, prevenind astfel aparitia celulitei.
Alexandre Herchcovitch si-a prezentat noua creatie la un show de moda la Rio de Janeiro.
Designerul a dezvaluit, totodata, ca a avut nevoie de cinci ani de cercetari intense pana cand produsul final si-a dovedit eficienta.
Expertii in domeniul medical si-au exprimat insa scepticismul, spunand ca nu exista un leac miraculos impotriva celulitei, care poate fi cauzata de o dieta nesanatoasa, o circulatie sangvina deficitara si un metabilism lent.
Celulita afecteaza aproximativ 90% din femeile in varsta de peste 30 de ani din Marea Britanie.
Pentru a o combate, doamnele si domnisoarele din aceasta tara folosesc numeroase sortimente de creme, lotiuni si apeleaza uneori chiar si la interventii chirurgicale.
Jeansii creati de Alexandre Herchcovitch au fost confectionati dintr-o fibra speciala confectionata manual in Brazilia, denumita „Emana”, utilizata deja la fabricarera unor articole vestimentare sportive si a unor colectii de lenjerie intima.
Tesaturile Emana absorb undele electromagnetice emise de corpul man, denumite „spectru infrarosu indepartat”.
Atunci cand aceste raze invizibile intra din nou in contact cu pielea, ele asigura stimularea tesutului epitelial, prevenind astfel formarea celulitei.
Designerul brazilian nu a anuntat deocamdata data la care jeansii anticelulita vor fi lansati in magazine si nici pretul cu care acest articol vestimentar va fi comercializat.
Alexandre Herchcovitch nu este insa primul designer care incearca sa impuna pe piata jeansii care „eradicheaza” celulita.
In 2004, brandul italian Miss Sixty a lansat o colectie de jeansi, pantaloni si fuste despre care a afirmat ca au capacitatea de a indeparta, treptat, celulita.
Acele produse vestimentare contineau un ser anticelulitic, denumit Skintex, fabricat din retinol.
Retinolul este un derivat al vitaminei A, care este folosit in numeroase produse de infrumusetare pentru a stimula sinteza colagenului.
Reprezentantii companiei Miss Sixty spuneau ca atunci cand persoana care purta acei jeansi se misca, frecarea aparuta intre tesatura si piele declansa spargerea capsulelor cu Skintex. Acestea eliberau o crema care era apoi absorbita de piele.
Expertii in medicina au criticat acea linie vestimentara, spunand ca este „un truc de marketing”, iar casa italiana a renuntat la colectie dupa un an.
R.R.